Ofiţer al Serviciului interacţiune comunitară al Secţiei securitate publică

Serviciul interacţiune comunitară al IP Cahul
Job description

Scopul general al funcției

Organizarea și coordonarea activităților orientate spre implementarea politicii statului în domeniul securității publice, dirijarea activităților orientate spre aplicarea măsurilor de menținere a ordinii și securității publice, de prevenire a comportamentului antisocial și delincvent, monitorizare și control al activității pe domeniul de competență în vederea creșterii siguranței cetățenilor și comunității.

Responsibilities

-Răspunde de planificarea, coordonarea, organizarea și verificarea activităților pentru protejarea și respectarea drepturilor fundamentale ale cetățenilor, a normelor de conduită civică, a regulilor de conviețuire socială, a valorilor sociale, a patrimoniului public și privat, precum și pentru funcționarea normală a autorităților statului; 

-Planifică activități de diminuare a riscurilor, aplicând principiile activității polițienești comunitare, bazate pe analiza informației și alte instrumente;

-Responsabil de implementarea politicilor statului pe domeniile de activitate a Secției, după cum urmează:

  • în domeniul asigurării apărării vieții, integrității corporale, sănătății și libertății persoanei, proprietății private și publice;

  • în domeniul de prevenire a faptelor ilegale generatoare de infracțiuni și contravenții;

  • în domeniul constatării infracțiunilor și examinării contravențiilor;

  • în domeniu implementării conceptului de activitate polițienească comunitară.

-Răspunde de executare și soluționare a petițiilor, înștiințărilor despre infracţiuni și alte incidente, materialelor, măsurilor planificate, sarcinilor și indicațiilor trasate de către conducere; 

-Are obligația de a identifica soluții și înainta propuneri, în vederea elucidării problemelor cetăţenilor din comunitate, cauzelor şi condiţiilor care au contribuit la apariția acestora;

-Răspunde de sistematiza și analiza situația operativă, determina cauzele şi condiţiile, care au generat săvârşirea faptelor delicte;

-Răspunde de primirea petițiilor, cererilor şi sesizărilor cetăţenilor, administraţiei întreprinderilor şi organizaţiilor, despre infracţiuni și alte incidente, cu înregistrarea ulterioară în modul stabilit de lege;

-Răspunde de interacţiunea cu cetățenii din comunitate, autorităţile publice locale, instituţiile de stat, asociaţiile obşteşti pe problemele de nivel local în domeniul asigurării protecţiei drepturilor copilului, potrivit competențelor funcționale;

Requirements

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;

b) cunoaşte limba de stat;

c) a atins vîrsta de 18 ani;

d) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei, conform deciziei Comisiei medicale a Ministerului Afacerilor Interne;

e) are studiile necesare pentru funcţia în care urmează să fie angajată;

f) nu are antecedente penale;

f1) nu are, în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională, înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligaţiei prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale;

g) nu are calitatea de bănuit, învinuit sau inculpat în cadrul unui proces penal;

h) are o reputaţie ireproşabilă;

i) nu a fost concediată dintr-o funcţie publică cu statut special pentru încălcarea disciplinei de serviciu;

j) nu este membru al unui partid politic, al unei organizaţii social-politice sau al unei organizaţii interzise de lege;

k) corespunde cerinţelor speciale prevăzute de legislaţie;

l) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Data expirării
Cerințe specifice
Studiile de specialitate necesare exercitării funcțiilor de învățământ superior: drept, științe ale educației, servicii ale securității, filologie, științe administrative, științe economice, științe umanistice, științe sociale și comportamentale, jurnalism și informare, științe ale mediului, tehnologii ale informației și comunicațiilor, inginerie și activități inginerești, științe ale sportului, servicii de transport.
Modalitatea de depunere
Candidaţii se prezintă personal în cadrul Secţiei resurse umane a Inspectoratului de poliţie Cahul
Bibliografie
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea nr. 320 din 27.12.2012 cu privire la activitatea poliţiei şi statutul poliţistului;
- Codul contravenţional;
- Legea nr. 218 din 19.10.2012 privind modul de aplicare a forţei fizice, a mijloacelor speciale şi a armelor de foc;
- Legea nr. 45 din 01.03.2007 cu privire la prevenirea şi combaterea violenţei în familie;
- Legea nr. 26 din 22.02.2008 privind întrunirile;
- Legea nr. 190 din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
- Legea nr. 133 din 17.06.2016 cu privire la declararea averii şi intereselor personale.
- Legea Nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
- Codul de etică şi deontologie al funcționarului public cu statut special din cadrul MAI, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 629 din 08.08.2017;
- Hotărîrea Guvernului nr. 409 din 07.06.2017 cu privire la aprobarea Statutului disciplinar al funcționarului public cu statut special din cadrul MAI.
Datele de contact
mun. Cahul, str. 31 august 28-30, Inspectoratul de poliție Cahul, Secția resurse umane, tel. 069794853
Send CV